Selina krönikar om den stora sommarlängtan,kläder,spotify.

  

KRÖNIKA.Idag är det 15 mars 2012. Första gången jag verkligen kollar på kalendern känns det som. Just nu kollar man liksom aldrig på datumet utan bara rullar på.

Med det finns tre saker som alltid sitter kvar i mitt huvud: sommaren, spotifylistan och modeinspration. Okej, vi går till första punkten som alla nog håller med om. Sommarlängtan har ju verkligen spridits över hela sverige. Det syns, på människor, tidningar,facebook, klädbutiker,teven osv. Jag själv kan dregla över bilder från sommaren 2011 på datorn. Och fy vad dom där snygga shortsen blir dammiga i garderoben just nu!
Som tur är har dagarna börja rulla på nu också, snart är det april till och med, den äckliga månaden Februari är borta med vinden och nu kan vi sikta oss in på varm vårsol. Men ändå kan jag erkänna själv, att vi svenskar tar fram sommarskorna lite för tidigt. Vi är allt för ivriga inför sommaren och vill allt annat än att se snön igen.
Iallafall så älskar jag den fina tiden som kommer nu till oss, våren. Härligare än det finns ju inte.

Något annat jag längtar också som en tok till är att få uppdatera garderoben lite till vår/sommar kläder. Det ska bli så spännande att se vilken trend som kommer gå till attack denna sommar i modevärlden. Men standarden jag alltid - och då menar jag alltid. Som jag kommer köra på i sommar är conversen,pilotbrillorna och allra käraste Levi's shortsen. Det är verkligen en tidlös typisk sommar outfilt. Men någon ny trend i sommar är jag lite osäker på vad det kommer att bli. Därför är det så spännande just denna sommar! Jag tvivlar lite på att det kanske blir lite likt förra sommaren? Då det var färgklickar /rosa/orange/blått/gult/ som hängde i dom flestas modemedvetna människors garderob. Men det blir nog kanske i någon lugnare ton med massa mönster.
Det blir faktiskt väldigt intressant att se vad som blir denna trend denna sommar!

Alla som lyssnar på spotify minst engång per dag räcker upp en hand! *Handen sträcks upp ståtligt*. För Vad vore livet utan musik liksom? Den frågan har fått många olika svar, men alla har nog haft samma tanke. "Inget."
Jag har grubblat själv över det svaret länge och tänkt "Men så klart man kan leva utan musik ju". Fast sen inser jag själv hur låten  "James Morris - I Won't Let You Go" hörs i bakgrunden. Utan jag hör hur jag nynnar tyst för mig själv till refrängen. Jag pausar låten för en sekund och hör tysnaden tränger in i mina öron.
En klocka eller två tickar, en cykel susar iväg utanför. Jag sätter på låten igen och ler för mig själv. Aldrig förut har jag hållt med så mycket om ett svar. Vad vore livet utan spotify liksom? - nothing. Musiken gör en glad, ökar livslusten och förlåter en i sorgsna stunder. Musik är kompisen som ger "HAPPY PILLS".



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0