Frullens alla ansikten.

Tumblr_mfabxefrnu1qdjboxo1_500_large
 
Tänkte skriva om ett nytt ämne för ikväll, nämligen: Frukost. Ja, ett ord som både kan vara rena drömmen för vissa och en mardröm för andra. Varför kan frukosten ha sådana olika ansikten då?
Jag funderade en stund över allas egna olika åsikter om frukost, en tycker det är den bästa måltiden på dagen, den andra mår illa av bara ordet "Frukost, och den andra skippar frukosten helt och hållet.
Kanske beror det på mest av vad och hur man äter till frukost tror jag. Sen kan jag se det logiska också med att om man skippar frukosten hela tiden blir det allt svårare att äta den.
Frukost är en viktigt måltid har jag lärt mig. Det är den som ger dig den näring och energin du behöver för att vakna upp till en ny bra dag. Det är den som ger oss skjutsen mot vardagen helt enkelt.
 
Ska jag vara ärlig, så ser min frukost väldigt dålig ut. Mjölken och K'special flingorna trycks ihop ner i käften, juicen hinkas ner och sedan smiter ett äpple ner då och då. Först nu, börjar jag inse varför jag mår som jag mår på dagen. Det måste vara det.. jo det är det.. frullen med alla ansikten. Och med det menar jag att åsikterna kring frukost är vääldigt olika från person till person. Jag vet inte om det är någon, som äter en sådan "perfekt" frukost man ser i en Hälso-tidning. För jag har i varje fall aldrig gjort det. Kanske på en hotellfrukost möjligtviss, men aldrig har det hänt att man lagt ner tiden på vad man äter till frukost.
Varför är det så kan man ju fråga sig? Jo, anledningen, som jag tror är att vi vill bli klara så snabbt. Vi vill hinna med så mycket som möjligt, därför lägger vi mindre och mindre tid på frukosten vi äter på morgonen.
Som egentligen är den viktigaste uppgiften vi måste göra.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0