Låtar som ger minnen..

 UntitledUntitledGlitterland.
 
Har ni nångång varit med om att ni hört en låt på tillexempel radion och blivit näst in till förstenad,fått rysningar i kroppen och stannat till en Déjá vu. Gamla minnen som är dammiga och orörda väcks upp igen, av "just den" låten.
Den känslan fick jag nyss när jag satt här en vanlig torsdag, slog på NRJ för att lyssna på lite musik och bara ta't lugnt. Plötsligt kommer en känsla direkt när jag hör introt till låten. Den här känner jag igen! Var min första tanke.
"Airplanes" heter den. Jag minns plötsligt en massa minnen från då jag lyssnade just till den här låten, och det är positiva minnen jag kopplar med den här låten. Den är så härlig på nåt sätt... För visst är inte detta ganska häftigt? Att minnas minnen man själv glömt bort, men sedan komma ihåg dom igen av en låt!
 
Känner ni igen er? Har detta också hänt er förrut? Vilken låt fick du minnen av?
 
 Den här låten var fick mina gamla minnen väckas upp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0