Vem är jag?

HEJ DÄR! Vi får många frågor om vem det är som skriver på bloggen? Är det en, eller flera personer?
Och varför skriver jag aldrig om mig själv? - Jo. Vi tänkte ta det här engång för alla och göra en kategori om det så slipper jag förklara för er en massa gånger. Jag förstår att ni är nyfikna! Det är så att dom som skriver och är bakom den här på bloggen är två unga tjejer på 14 årsåldern, jag och min kompis. Men det är mest jag som skriver. Men ibland dyker det in några inlägg från min kompis, och båda oss. Bloggen "Selina" är bara ett namn vi har att pryda bloggen till, så det är ingen av våra namn. Och egentligen är det här ingen "Blogg" men ändå så är det en "Blogg". Men vi skriver ju aldrig om oss själva,våran vardag osv. Utan det här är en allmän blogg där vi två, skriver om saker som inspererar oss, mode, musik, bloggar, krönikor m.m. Vi båda älskar att skriva och har en gemensam dröm om att endag kunna driva en "tidning". Men vi båda är som sakt bara 14 år och är lite väl unga än för att skapa något. Därför lever vi nu ut våran dröm här, vi kan ju inte hålla oss från att skriva ut lite haha, men vi båda älskar det! Även fast vi kanske inte uppdaterar varje dag, försöker vi se till att hålla bloggen vid liv..
 
Här kommer lite vanliga frågor vi fått på bloggen och blivit mailade av som vi två tänkte svara på!
 
Hur många år är du? Går du i skolan?
Svar: Vi båda två är 14 år gamla och vi går på samma skola och klass!
 
Vart får ni tag på alla fina bilder ifrån ni har på bloggen?
Svar: Dom flesta bilderna kommer från kära weheartit.com (Superbra sida,verkligen!) Annars är bilderna tagna från google, hemsidor, bloggar osv. (Då brukar vi oftast skriva vart bilderna kommer ifrån eftersom vissa bilder kräver copright).
 
Vart bor du?
Svar: Mitt i skogarna i sverige under en gran! (Ha-ha) nejdå, men eftersom det är en ganska personlig fråga och vi vill hålla oss offentliga så väljer vi inte säga det här tyvvär!
 
Ni skriver sjukt bra och har fina bilder! Vart får ni all inspration ifrån?
Svar: Åh, men tackar!! Vad snäll du är! Vi båda två har lätt för att bli inspererad och därför är det ganska svårt att inte ha något att skriva om faktiskt,haha. Det beror på vad du menar för inspration. I modeväg brukar vi få inspration från bloggar,hemsidor,weheartit,polyvore,instagram,tumblr,tidningar osv. Det finns så mycket man inte tänker på som man får inspration ifrån!
 
Vad heter ni? Har ni någon blogg själv?
Svar: Det vill vi också hålla offentligt. Men ni kan kalla oss "S" och "J" haha, en liten ledtråd..
Nej, den enda bloggen vi har är den här. Vi båda två har bloggat förut ett litet tag men båda bloggarna har vi tagit bort tyvvär.
 
Varför skriver du aldrig om dig själv och ditt liv? Varför heter bloggen selina?? Är det en eller flera personer som skriver på bloggen, du brukar ju alltid skriva "Vi på selinas" och sånt?
Svar: Ja, somsakt så är det här ingen personlig blogg som handlar om oss själva och våran vardag, utan här är vi som skriver på bloggen offentliga, och vi har valt att inte gå ut med vilka vi är på bloggen. Men vem vet, vi kanske gör det senare nångång. Man vet aldrig! Men just nu vill ingen av oss ge ut vårat namn eftersom vi tycker det är ganska onödigt och meningslöst när bloggen inte ens handlar om oss själva. Därför heter den "Selina" som är ett namn som ska pryda bloggen så den känns mer tryggare. Precis som tidningar som väljer att döpa sin tidning till namn som "Julia", "Frida", "Amelia" osv..! Sen är det ju bra att ha ett namn vi kan kalla oss två på bloggen. (Alltså "Selina"!)Det är två personer som skriver på bloggen, jag och min kompis. Andledningen till att jag skriver "Vi på selinas" är för att det är både jag och min kompis som skriver ibland. Förstår att det kan vara förvirrande. Men vi kan ju inte dela på tangentbordet samtidigt direkt!
 
Hoppas nihar fått svar på era frågor,funderingar och tankar kring det här. Vi vill ju som sakt ta det här engång föralla så alla här vet hur det ligger till! :) Har ni någon annan fråga som inte tagits upp så är det bara slänga in en kommentar på det här inlägget, så svarar vi så gott det går!
PUSSAR OCH KRAMAR! ♥ / SELINA
 
(2) My FairytaleFuck Yeah Kitties
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

.

RSS 2.0